Toivo Aro
Helsingin Suomalainen Säästöpankki 1901-1951
- Typografia J. K. V. Paasio
- Kuvalaattalaitos Kuvateollisuus Oy
- Kirjapaino ja sitomo Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran Kirjapainon Oy
- Kirjaintyyppi Baskerville
Kansi miellyttävä ja nimiö hyvä, samoin ladonta ja painatus hyvin suoritettu. Henkilökuviin ei ole saatu suotavaa yhtenäisyyttä.
Victor Hoving
Karl Fazer 1891-1951
- Typografia Paul Jerima
- Kuvalaattalaitos, kirjapaino ja sitomo Oy. Tilgmann Ab.
- Kirjaintyyppi Garamond
Hyvä ja mielenkiintoinen työ joka suhteessa. Kansi hyvä ja kauniit värit, nimiö rohkea. Kuvien sijoitus hyvä, suuraakkoset kauniit ja värit sointuvat. Ladelmassa kuitenkin aukkojen vuoksi hataruutta.
Per Nyström
Pargas Kalkbergs Aktiebolag 1898-1948
- Typografia Paul Jerima
- Kuvalaattalaitos, kirjapaino ja sitomo Oy. Tilgmann Ab.
- Kirjaintyyppi Garamond
Kannen värit kauniit, mutta kultaus tuhruinen ja kirjainpiirros epäjohdonmukainen. Esilehtien kartan kehysviivat liian raskaat. Nimiö ja esittelysivu harkittuja. Painatuksessa paljon harmaita sivuja, värikuva hyvää työtä. Sidonta vankkaa. Hyvin suunniteltu teos.
Oy G. W. Sohlberg Ab 1876-1951
- Typografia J. K. V. Paasio
- Kuvalaattalaitos Kuvateollisuus Oy
- Kirjapaino ja sitomo Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran Kirjapainon Oy
- Kirjaintyyppi Bembo
Kokonaisuudessaan huolellinen työ. Liikeen toimialaan viittaava kannen sommittelu ja peltin väri onnistuneesti valittu, nimiö hyvin asemoitu, ladelma kiitettävän tasaista ja painatuksessa värinpito parhaita.
Vilho Suomi
Finlands Rundradio 1926-1951
- Typografia J. K. V. Paasio
- Kuvalaattalaitos Kuvateollisuus Oy
- Kirjapaino ja sitomo Suomalaisen Kirjallisuuden Seuran Kirjapainon Oy
- Kirjaintyyppi Cochin
Kansi hieno, nimiö kaunis ja harkiten vastasivun kuvaa vahvuudessaan seuraava, lukujen alku aistikas. Kokonaisvaikutusta häiritsee hieman kuvakokojen erikoisuus. Ladonta ja painatus moitteetonta.